کلَ‌گپ

۰۴/۰۴/۱۳۸۴

   حضور رئیس جمهور منتخب مردم ایران، آقای محمود احمدی نژاد!

    آقای دکتر مهندس، سردار سابق و استاد دانشگاه امروز و رئیس جمهور منتخب و همراه رهبر و بقیه القاب! مردم قهرمان و همیشه حاضر بر صندوق های رای!!!
 
    با سلام و تبریک به شما برای پیروزی اخیرتان.
    همانطور که خودتان هم واقف هستید، بسیاری از روشنفکران و فعالان سیاسی، به روند انتخاب شما تردیدهائی داشته اند که من امیدوارم شما با حمایت از مجاری قانونی بررسی شکایات آنها و در هماهنگی لازم با رهبر و شورای نگهبان بتوانید، تمامی تردیدهایشان را بر طرف نموده و احیاناً اگر تخلفاتی جزئی صورت گرفته باشد، از شاکیان مربوطه دل جوئی نمایید.
    با اینهمه من بعنوان یک شنونده خبر پیروزی شما، از آنجائی که در جریان انتخابات و سیر برگزاری آن نبوده ام و شخصاً شاهد هیچ گونه تخلفی در شهر خودمان نیز نبودم - علیرغم مراجعه شخصی خودم به شهرداری شهرمان که انتخابات شهرک ما در هلند معمولاً در آنجا برگزار میشود، آنها اظهار بی اطلاعی کردند که چنین صندوقی در آنجا نیز وجود داشته باشد. بهمین دلیل، ترجیح داده ام تنها آن زمانی مدعی تخلف باشم که خود شاهد مستقیم آن بوده و جریان را مستقیماً تعقیب کرده باشم.
 
    آقای احمدی نژاد خودتان میدانید که جامعه ما دچار بحران های اقتصادی اجتماعی جدی است. رقیب دیروز شما چه در کسوت روحانی، چه در موقعیت ریاست جمهوری، و چه در نقش های گوناگونی که در مجلس و شورای مصلحت و غیره داشته و از سوی دیگر در عرصه های مختلف اقتصادی و مدیریت های متبوعه نقش های خاص خود را ایفا می کرده، همواره نشان داده که حتی اگر اتهامات نقش تخریبی وی وجود نداشته باشد، در کنار آن میتوان ناتوانی اش و عدم پای بندی اش به همه میثاق های انسانی و اجتماعی را به یقین مورد تأکید قرار داد. شاید شما در سالهای اولیه انقلاب درگیر همان کارهائی بودید که سایر نیروهای سپاه و کمیته ها در کردستان و یا سایر نقاط کشور بدان مشغول بودند و متوجه این جنبه نشده اید که وقتی بطور مثال آقای هاشمی، مورد تهاجم و ترور گروه موسوم به فرقان قرار گرفت، در اولین نماز جمعه بعداز آن حادثه علیرغم اطلاع و شناخت شخصی از افراد سوء قصد کننده - که حتی ساعتی با آنها مباحثه دینی و اعتقادی داشته و بعد... - عنوان کرده بود که سوء قصد کنندگان از چریک های فدائی خلق بودند. برای فردی مثل من، شاید برایتان سخت باشد اما این فرد بعنوان یک انسان بطور کامل مرد و احساس کردم چنین افراد وقیحی را حتی الامکان میباید از هر جمع و مجموعه انسانی دور نگاه داشت.
 
    باری، در این نامه ام نمیخواهم به غلط و بدون اینکه کمترین اطلاعی از نقشه های شما و سایر دوستان و افرادی که بعنوان همراهان شما و یا جلوتر و پشت سر شما قرار دارند، دچار پیش داوری گشته و همان شعاری را تکرار کنم که در اینجا و آنجا درباره شما مطرح شده که انگار شما قصد دارید نظامی فاشیستی برپا دارید. هنوز نمیدانم که چرا میباید چنین لقبی به شما داد. آیا همان دانش مکتبی شما کافی نیست که خواسته باشیم نام دیگری به ان اضافه کنیم؟
 
    اما، قصدم این است که به شما تاکید نمایم که از این لحظه به بعد، شما رئیس جمهور کشوری هستید که من هم مثل بسیاری از جنبه های عاطفی - و نه حقوقی و غیره - خودم را با آن توضیح میدهم. به همین دلیل انتظار دارم با استفاده از همسوئی و همراهی رهبرتان و شورای نگهبان تان و سایر افرادی که در مجلس و این طرف و آنطرف در همراهی با خود دارید، و حتی با استفاده از نیروهای بسیج، تلاش کنید وظایف خود را در چارچوب ریاست جمهوری به درستی و با قدرت پیش ببرید. همانطور که از آقای خاتمی نیز نمی بایست انتظاراتی فراتر از موقعیت شغلی و وظیفه ای که بعهده گرفته بود، داشت؛ از شما نیز من هیچ توقع و انتظاری ندارم و اتفاقاً درست برعکس فکر می کنم باید هشدارباش مرا با خود داشته باشید که فکر نکنید شما میباید همچون قهرمان به عرصه هائی وارد شوید که وظیفه شما نیست و منجمله عرصه آزادی های فردی و امثالهم. اگر شما توسط مردمی با آزادی و آگاهی و آرائی آگاهانه انتخاب شده اید، پس نشان از این امر هست که جامعه به اندازه کافی بد و خوب خود را می شناسد.
    همانطور که در صحبت خود اشاره داشتید، شما از این لحظه به بعد نه رئیس لشکر و یا فرمانده نظامی یک سوی جبهه علیه سوی دیگری در جبهه ای به وسعت ایران هستید، بلکه شما مسئول امور زندگی و مکانیسم اداری تمامی جبهه هستید. و در واقع جبهه ای هم در کار نیست. به همین دلیل تلاش کنید با نشان دادن مدیریت خود و توانائی های ذاتی که همراه با تعبد شما به رهبر و بطور کلی هر فردی که نام رهبر به خود می گیرد، به شما و بسیاری امثال شما تزریق شده است، سعی کنید اگر مردم تهران آماده گی لازم برای تبدیل شهر تهران به بهشت روی زمین نداشتند، ایران را به بهشت تبدیل کنید و عاجزانه از شما تقاضا دارم تا تلاش نکنید زمینه های عزیمت افقی و عمودی مردم به بهشت را فراهم آرید! - چه آنهائی که بصورت افقی به بهشت برده میشوند، و چه آنهائی که عمودی و خود به بهشت های موجود روی زمین مهاجرت می کنند. امیدوارم در سایه مدیریت خود، بتوانید چنان فضائی از تقوا و ایمان بوجود آورید که همه جهانیان کارهای شما را الگو قرار داده و اگر قادر به انجام همان کارها در جامعه خود نیستند، با هر وسیله نقلیه ای که در اختیارشان قرار میگیرد، به بهشت ایران بیایند.
    وگرنه خودتان می دانید که ممکن است همانها با همان وسائل اما به قصد دیگری به نزد شما برای میهمانی بیایند!
 
    یک نکته دیگر هم برایتان می نویسم و آن اینکه: گروه های سیاسی ایرانی شاید در عمده ترین وجه خود از پیروزی شما خوشحالند. چه برای قابلیت های بالقوه و بالفعلی که از شما برای نشان دادن چهره ای مشخص از اسلام مورد نظر خودتان انتظار دارند و چه از پوزه ای که از رفسنجانی به زمین مالیده اید. آنها خوشحالند که شما برای روی کار آمدن، یکی از اساسی ترین ستون های انقلاب تان، و بنحوی از انحاء میتوان گفت که آبروی جمهوری اسلامی تان را کنار گذاشته اید و این نشان میدهد که شما برای رسیدن به هدف های تان اصل را به پیوند خود با خدای خود و یا نماینده گان فعلی آن در جامعه یعنی رهبر میدانید و بس.
 
    من شخصاً برای شما آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم بتوانید چنان نقشی در چارچوب وظیفه خود ایفا نمائید که در تاریخ نام شما برای همیشه ثبت گردد و مردم همواره از شما برای تجربه اندوزی یاد کنند.
    از طرف یک غیرفعال سیاسی و اجتماعی!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?