کلَ‌گپ

۲۱/۰۷/۱۳۸۱

برادرم ميگه:” از بچه گي مشكلي داشتم كه اصلاً نميدونستم و نميدونم چطور بايد حلش كرد. مشكلم اينه كه گاهي بدون هيچ دليل خاصي هوس يه سري چيزهائي رو ميكنم كه اصلاً به مغز جن هم نميرسه كه اين ايده چطوري به كله ام وارد شده. يه سري از اين مشكلات رو ميتونم بفهمم. مثلاً اون وقت ها كه داشتم از مدرسه و آنهم در روزهاي بهاري براي نهار به خونه برميگشتم، از در و ديوار شهرمان رشت، بوي باقلاقاتوق و ميرزا قاسمي مي پيچيد. و تو و تمام امعاء و احشاء تو در خدمت اين قضيه بود كه اولاً بايد بهش مواد غذائي برسوني و ثانياً حتماً بايد توش سير باشه و زردچوبه و خلاصه ردي از آن خورشت ها داشته باشه. بعدش كه مثلاً ميرفتي خونه، حتي اگه ” فسنجون “ هم بود، بازهم نميشد كاريش كرد. تو فقط به فقط با باقلاقاتوق يا ميرزا قاسمي ارضاء ميشدي. بعدها اما يه مشكل ديگه هم اضافه شد. فكرش رو بكنيد، مثلاً ساعت هفت صبح از خواب بيدار بشي، تو زمستون هم، آنوقت دلت هندوانه بخواد. من كه موندم و نميدونم از كدام بخش ضميرناخودآگاهم اين گرفتاري شكل ميگيره...“ و اما من امروز به اين بلاي برادرم گرفتار شدم. همينكه از خواب بيدار شدم، دلم خواست كه حتماً ” شور اميروف “ رو گوش بدم. هيچ آهنگ ديگري هم نتونست دردم رو دوا كنه. حتي وقتي باله شهرزاد از كورساكف رو توي ويدئو گذاشتم كه شايد اون منو آرام كنه، بازم نشد. گرفتاري ديگه هم اينه كه وقتي تصميم ميگيرم دستي به سرو گوش خونه بكشم، اگه آهنگي پخش نشه، انگار به تبعيد و كار اجباري فرستاده شده ام. و اما با موسيقي، كلاهي خودم سر خودم ميذارم. ريتم آهنگ تعيين كننده حركتم ميشه و من غرق در موسيقي و بدنم در خدمت بردگي... خدا پدر گوگل را بيامرزه. ـ داشتم مي نوشتم: گوگول!!! قضيه از اساس يه چيز ديگه ميشد با آن تاراس بولباش ـ در اشاره اي بسيار ساده، سرو كله ” فكرت اميروف “ پيدا شد. با همه آهنگ هائي كه ميشه تو آنجا پيداش كرد. الان ” شور “ داره قلبم رو با خودش پيوند ميده. كجائي پروفسور بارنارد و ببيني كه ملودي چه كارها كه نميكنه. نه اينكه قلبي را جاي قلب ها بذاره، بلكه پيون قلبش از نوع ديگه هست. من با تمام قلب هائي كه در طي اين دهه ها با اين آهنگ به لرزش در آمده اند و هنوز هم تحت تاثير ملودي افسوني موجود در اين آهنگ هستند، در پيوند قرار گرفته ام. اگر به اين ميهماني مي آييد، راه باز است و جاده دراز... اين هم آدرس اين آهنگ: ” شور “ ضمناً براي مراجعه به صفحه مربوطه ميتونيد به اين سايت مراجعه كنيد: سايت آذربايجان، فكرت اميروف

This page is powered by Blogger. Isn't yours?