کلَ‌گپ

۰۴/۱۰/۱۳۹۹

سرمایه داری به اصطلاح فراگیر پروژه مشترک روتچیلدها و پاپ است.


 والنتین کاتاسانف 24 دسامبر 2020

اتحاد جهانی جدید

   بیایید مباحثه مان را در مورد سرمایه داری به اصطلاح فراگیر (سرمایه داری فراگیر) ادامه دهیم.

   تالیف این اصطلاح سرگرم کننده البته به کلاوس شواب تعلق ندارد؛ گرچه به لطف آخرین کتابش، وی به یکی از تبلیغ کنندگان اصلی " Perestroika-Reset بازسازی بزرگ" سرمایه داری بدل شده که قرار است به یک سیسم اجتماعی فراگیر تبدیل شود، سیستمی که در آن فقیر و غنی در کنار هم زندگی همزیستی داشته باشند.

   لین فارستر دو روتچیلد سهم عمده ای در رواج مفهوم سرمایه داری فراگیر دارد. این خانم همسر ایولین رابرت دو روتچیلد امروزه یکی از تأثیرگذارترین اعضای خانواده روتچیلد است. لین مدیر عامل شرکت خانواده روتچیلد، یعنی شرکت هلدینگ است که در آن با همسرش شریک می باشد. این شرکت سرمایه گذاری عمده ای در رسانه ها از جمله The Economist و همچنین در املاک و مستغلات، تجارت، مدیریت مالی، بنیادهای مالی مختلف، کشاورزی و تولید کالاهای مصرفی دارد. محدوده فعالیت های شرکت هولدینگ: آمریکا، انگلیس، اروپا، آفریقا و هندوستان می باشد.



   از سال 2018 ، رواج مفهوم سرمایه داری فراگیر اشکال سازمانی مشخصی به خود گرفته است. به ابتکار لین دو روتچیلد، سازمان غیرانتفاعی بین المللی ائتلاف برای سرمایه داری فراگیر (CIC) ایجاد شد. در وب سایت CIC می توانید بفهمید چه کسانی به این ائتلاف پیوسته اند: یونیلور، جانسون جانسون، نستله، پپسی، داو شیمی، دوپونت و غیره و همچنین بزرگترین شرکت های هلدینگ مالی جهان که در زمینه مدیریت مالی فعالیت می کنند: مشاوران جهانی وال استریت، بلک راُک، پیشتاز مدیریت مالی آموندی، شرودرز، بارینگ، جی پی مورگان و غیره.

   این اتحادیه جدید به مدت دو سال در حال آماده سازی برای گام بعدی بوده است و اکنون این گام برداشته شده: در 14 دسامبر سال 2020، در جلسه ای در نیویورک، اتحادیه فوق توافق نامه ای را با واتیکان در مورد تلاش های مشترک برای انتقال بشریت به مسیرهای مطلوب سرمایه داری فراگیر منعقد کرد. CIC  توافق نامه ای را برای ایجاد شورای سرمایه داری فراگیر با واتیکان (CICV) امضا کرده است. وب سایت CICV  نیز آماده شده که در آن میتوان متوجه شد 33 سازمان مالی مختلف در این مجموعه مشارکت دارند. این توافق نامه بین اتحاد برای سرمایه داری فراگیر و واتیکان قبلاً توسط برخی روزنامه نگاران به عنوان "اتحاد جهانی" ، "اتحاد مال پرستی و صلیب" لقب گرفته است.

   لین فورستر دو روتچیلد و پاپ فرانسیس حسن نیت نشان میدهند. سخنگوی روتچیلد میگوید: "ما در حال پاسخگویی به نگرانی پاپ فرانسیس برای ایجاد اقتصادی فراگیرتر هستیم که منافع سرمایه داری را به شکل عادلانه تری توزیع کند و به مردم اجازه دهد از تمام توان بالقوه خود برخوردار شوند." پاپ فرانسیس میگوید: "یک سیستم اقتصادی عادلانه، قابل اعتماد و قادر به حل جدی ترین مشکلات پیش روی بشریت و سیاره ما بسیار ضروری است. شما با جستجوی راه هایی برای تبدیل سرمایه داری به ابزاری فراگیرتر برای بهزیستی فرابشری، با چنین چالشی روبرو هستید."

   برخی از جزئیات فعالیت های ائتلاف و شورای جدید سرمایه داری فراگیر مشخص گردید. چهره های اصلی این شورا خانم روتچیلد و پاپ هستند. در کنار آنها رئیس بنیاد فورد: دارن واکر، رئیس بنیاد راکفلر: راجیوشاه و همچنین مدیران عامل شرکت های Visa ، Mastercard ، Bank of America ، British Petroleum  هستند. مارک کارنی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور آب و هوا، نیز در میان افراد " خیلی نزدیک" قرار دارد. او آنقدر که بانکدار هست، به هیچ وجه متخصص امور محیط زیست نبوده. در سال 2000-2013 و در سال های 2013-2020 ریاست بانک کانادا را بر عهده داشت. رئیس بانک انگلیس بود و در سال 2019، در کنفرانس سالانه فدرال رزرو ایالات متحده در شهر جکسون هول آمریکا، با مشارکت روسای بانک های مرکزی کشورهای مختلف و روسای بخش های FRS – خزانه داری آمریکا-، مارک کارنی پیشنهاد داد که دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی با یک ارز دیجیتال جدید جایگزین شود.


   هیئت رئیسه رسمی این اتحادیه "متولیان" یا باصطلاح "حافظان" سرمایه داری گلوبال همراه با واتکان، از یک مجموعه 27 نفره از شخصیت های مهم تشکیل شده است. این مسئله همه آن چیزی است که مهم است و علاوه بر این: Oliver Bethe - رئیس هیئت مدیره Allianz SE؛ مارک بنیوف - رئیس، مدیر عامل و بنیانگذار Salesforce، ادوارد برین - رئیس اجرایی دوپونت؛ کنت فریزر رئیس و مدیر اجرایی شرکت Merck & Co.، در این مجموعه قرار دارند. برایان مونیهان - رئیس و مدیر عامل بانک آمریکا؛ دینا مولیگان - رئیس و مدیر عامل گاردین، ​​یک شرکت بیمه عمر آمریکایی؛ رونالد پی اوهنلی - رئیس و مدیرعامل شرکت وال استریت و دیگران نیز در ترکیب 27 نفره فوق قرار دارند.

  متولیان همچنین شامل تعدادی از افراد مسئول از سازمان های غیرتجاری هستند: آنجل گوریا - دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD). شارون بارو - دبیر کل اتحادیه صنفی بین المللی؛ فیونا ماو که خزانه دار در ایالت کالیفرنیا است. برخی از نمودار 27 برای ترکیب اعضاء اتحادیه یا " متولیان " معنائی عرفانی را در نظر میگیرند: در ساختار ماسون ها، پله 27 نمودار سر معبد میباشد.

   برآورد می شود مشاغل نمایندگی در گروه متولیان بیش از 10.5 تریلیون دلار آمریکا تحت مدیریت خود داشته باشند؛ شرکتهایی که سرمایه در گردش آنها بیش از 2.1 تریلیون دلار آمریکا و 200 میلیون کارمند در 163 کشور در موسسات آنها شاغل می باشند. برخی از کارشناسان، در مقایسه بین این اتحادیه جهانی و باشگاه بیلدربرگ از نظر شاخص های مالی، به این نتیجه می رسند که مورد اول از اهمیت بیشتری برخوردار است.

   سخنان پاپ در مورد پروژه سرمایه داری فراگیر در وب سایت CICV در تأثیرگذارترین رسانه ها با استقبال ویژه ای روبرو شده است: "یک سرمایه داری فراگیر که هیچکس را نادیده نمی گیرد، هیچ یک از خواهران و برادران ما را بیرون نمی اندازد، اقدامی نجیبانه است که شایسته تمام توجه و تلاش ماست".


   ایجاد "اتحاد جهانی" توسط دولت ها و پایتخت های مختلف به پرده دیگری برای پوشش انگیزه اصلی "بازسازی بزرگ" بدل شده است که تسلط فوقانی ترین ثروتمندان بر کره زمین را تأیید خواهد کرد. بیایید به اولین موفقیت غیرقابل انکار "اتحاد جهانی" توجه کنیم: در عرض چند ماه آنها موفق به پوشاندن ماسک بر چهره میلیاردها نفر شده اند، و ماسک گذاری را به عنوان نشانه ای از تسلیم اعلام نمودند. احال آنها خود می توانند ماسک اصلی را از چهره خود برداشته و به آن چه در نظر داشته و دارند، علناً عمل نمایند. بعداز آن بنظر میرسد که نقش واتیکان و پاپ بمثابه ریل حرکت، دیگر ضروری نخواهد بود!

   24 دسامبر 2020

   برگردان از:

    (این مقاله را میتوانید در فایل صوتی زیر مشاهده نمایید: Ротшильды и папа римский





This page is powered by Blogger. Isn't yours?